Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes - Université de Limoges Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2008

Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes

Juliette Elie-Deschamps
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 949608

Résumé

From corpus of nominal and verbal semantic approximations resulting from the childish speech and verbal semantic approximations collected in experimental situation near children from 2 to 8 years, we could note that the young child present, on the one hand, a capacity of modalisation during the early acquisition (2-4 years), which enables him to mark the unusual character of the nominal semantic approximations ("the lollipop it is like an umbrella" Joane: 3,6 years) and, in addition, one nonrecourse to the modalisation within the verbal framework - capacity which appears only towards age the 8 years. This fact would thus tend to show that the categorization of the verbs is less "rigid", less "strict" that of the referential names and thus later.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-00916871 , version 1 (10-12-2013)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00916871 , version 1

Citer

Juliette Elie-Deschamps. Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes. Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes, Jul 2006, Grenoble, France. http://hal.archives-ouvertes.fr/docs/00/45/24/09/PDF/978-2-7061-1427-4.pdf. ⟨hal-00916871⟩
61 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More