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Communication dans un congrès

Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes

Abstract : From corpus of nominal and verbal semantic approximations resulting from the childish speech and verbal semantic approximations collected in experimental situation near children from 2 to 8 years, we could note that the young child present, on the one hand, a capacity of modalisation during the early acquisition (2-4 years), which enables him to mark the unusual character of the nominal semantic approximations ("the lollipop it is like an umbrella" Joane: 3,6 years) and, in addition, one nonrecourse to the modalisation within the verbal framework - capacity which appears only towards age the 8 years. This fact would thus tend to show that the categorization of the verbs is less "rigid", less "strict" that of the referential names and thus later.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

https://hal-unilim.archives-ouvertes.fr/hal-00916871
Contributeur : Juliette Elie-Deschamps <>
Soumis le : mardi 10 décembre 2013 - 18:46:29
Dernière modification le : mercredi 28 février 2018 - 17:06:02

Identifiants

  • HAL Id : hal-00916871, version 1

Collections

Citation

Juliette Elie-Deschamps. Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes. Modalisation et approximations sémantiques entre 2 et 8 ans : pour une dichotomie noms vs verbes, Jul 2006, Grenoble, France. http://hal.archives-ouvertes.fr/docs/00/45/24/09/PDF/978-2-7061-1427-4.pdf. ⟨hal-00916871⟩

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