Vers une clarification du concept de packaging : nécessité d'une approche interdisciplinaire

Abstract : The role of packaging is very important for manufacturers and distributors . There is a growing complexity of packaging related to changes in technology and improvements in graphics software : models in three or two dimensions, with illustrations and images , verbal and non-verbal information are increasingly numerous, materials , shapes and colors change. Marketing managers emphasize the importance of packaging must both complete protection functions , conservation but also information. But these objectives are becoming more complex to face economic and ecological imperatives. What are the factors that influence consumers to choose packaging ? The purpose of this communication is to establish an inventory of marketing research. After defining the packaging, its role in literature, we propose to complete marketing approach by a semiotic approach.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [38 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-unilim.archives-ouvertes.fr/hal-00934893
Contributeur : Marie-Pierre Pinto <>
Soumis le : mercredi 22 janvier 2014 - 17:06:57
Dernière modification le : mercredi 28 février 2018 - 17:06:02
Document(s) archivé(s) le : jeudi 24 avril 2014 - 11:25:20

Fichier

Colloque_des_IUT-Angers2010.pd...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00934893, version 1

Collections

Citation

Marie-Pierre Pinto. Vers une clarification du concept de packaging : nécessité d'une approche interdisciplinaire. 16ème Colloque National de la Recherche dans les IUT, Jun 2010, Angers, France. ⟨hal-00934893⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

397

Téléchargements de fichiers

9277