Vers une clarification du concept de packaging : nécessité d'une approche interdisciplinaire - Université de Limoges Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2010

Vers une clarification du concept de packaging : nécessité d'une approche interdisciplinaire

Marie-Pierre Pinto
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 950917

Résumé

The role of packaging is very important for manufacturers and distributors . There is a growing complexity of packaging related to changes in technology and improvements in graphics software : models in three or two dimensions, with illustrations and images , verbal and non-verbal information are increasingly numerous, materials , shapes and colors change. Marketing managers emphasize the importance of packaging must both complete protection functions , conservation but also information. But these objectives are becoming more complex to face economic and ecological imperatives. What are the factors that influence consumers to choose packaging ? The purpose of this communication is to establish an inventory of marketing research. After defining the packaging, its role in literature, we propose to complete marketing approach by a semiotic approach.
Fichier principal
Vignette du fichier
Colloque_des_IUT-Angers2010.pdf (236 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00934893 , version 1 (22-01-2014)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00934893 , version 1

Citer

Marie-Pierre Pinto. Vers une clarification du concept de packaging : nécessité d'une approche interdisciplinaire. 16ème Colloque National de la Recherche dans les IUT, Jun 2010, Angers, France. ⟨hal-00934893⟩
661 Consultations
8920 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More