Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Arches : a Framework for Modelling Complex Terrains

Adrien Peytavie 1 Eric Galin 1 Jérôme Grosjean Stéphane Mérillou 2
1 GeoMod - Modélisation Géométrique, Géométrie Algorithmique, Fractales
LIRIS - Laboratoire d'InfoRmatique en Image et Systèmes d'information
2 DMI
XLIM - XLIM
Abstract : In this paper, we present a framework for representing complex terrains with such features as overhangs, arches and caves and including different materials such as sand and rocks. Our hybrid model combines a volumetric discrete data structure that stores the different materials and an implicit representation for sculpting and reconstructing the surface of the terrain. Complex scenes can be edited and sculpted interactively with high level tools. We also propose an original rock generation technique that enables us to automatically generate complex rocky sceneries with piles of rocks without any computationally demanding physically-based simulation.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [30 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00463263
Contributeur : Yolande Vieceli <>
Soumis le : mercredi 14 octobre 2020 - 15:57:27
Dernière modification le : mardi 20 octobre 2020 - 03:32:14

Identifiants

Citation

Adrien Peytavie, Eric Galin, Jérôme Grosjean, Stéphane Mérillou. Arches : a Framework for Modelling Complex Terrains. Computer Graphics Forum, Wiley, 2009, 28 (2), pp.457-467. ⟨10.1111/j.1467-8659.2009.01385.x⟩. ⟨hal-00463263⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

40

Téléchargements de fichiers

21