, He is indeed an emanation from what we will, for lack of a better term, call "the unconscious". He is "the other, the perpetually other, the one who References Artiaga, Loïc and Letourneux, Matthieu. Fantômas ! Biographie d'un criminel imaginaire, 2013.

. Couégnas, Paraliterature exacerbates the antagonism between the moral discourse and the pleasure of reading, pp.177-178

D. Blonde, Les Voleurs de visages.Sur quelques cas troublants de changements

, Europe. Les origines industrielles, sociales et esthétiques (Fin XIXe-années1930) », Limoges, pp.15-17, 2013.

M. Letourneux and . Fantômas, L'armoire aux trucs, International Conference « Fantômas en Europe. Les origines industrielles, sociales et esthétiques (Fin XIXe-annéesn

». and L. , , pp.15-17, 2013.

J. Migozzi and . Storyplaying, la machine à fabriquer ses histoires et à apaiser son esprit, Finding the Plot. Storytelling in Popular Fictions, 2013.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00932113

M. Picard, , 1986.

L. Sazie and . Zigomar, Issues from Le Matin (Paris ), vol.9415, p.9581, 1909.

J. Schaeffer, Pourquoi la fiction, Seuil, Poétique, 1999.

J. Schaeffer and . Romanesque, , 2007.

V. Schwartz, Spectacular Realities.Early Mass Culture in Fin-de-Siècle, 1999.

P. Souvestre, M. Allain, F. Le, and . Tue, , 1911.

P. Souvestre and M. Allain, La Fin de Fantômas, 1913.

J. Vareille, L. Masqué, . Justicier, . Le-détective, and . Lyon, Presses universitaires de Lyon, 1989.

J. Vareille and . Français, Idéologies et Pratiques, pp.1789-1914

/. Limoges and . Québec, , 1994.

K. Walton, Mimesis as Make-Believe: On the Foundations of the Representational Arts

M. Cambridge, , 1990.